Min härliga häst

Publicerat: 2014-08-23 / 15:16:00 | Kategori: Aron | Kommentarer: 1
Hallå på er, kom precis hem från stallet och jag har verkligen samlat kraft från att bara vara med Aron. Jag red honom i max 20 minuter bara.
 
Jag red på gärdet och det var igenvattnat med hur mycket vatten som helst. Det var säkert vatten upp till mina knän. Men vad gör det när jag och Aron har det mysigt och strosar runt i det höga vattnet. Han tyckte det var riktigt kul att får röra på sig igen och han började springa det där höga vattnet och det var så mysigt. Sen av allt mysande som vi hade idag så har jag lärt han ett nytt trick. Hångla säger man så verkligen börjar han ta upp överläppen och riktar sig mot min mun haha så gosig häst alltså. 
 
Sen har jag en ny mobil igen. Samsung galaxy s3 tar vi istället. Mycket bättre.
 
 

Kommentarer
Johanna | 2014-08-24 / 23:26:44 |

Men seriöst. I ridsporten är väl typ ALLA kläder blå/gröna/beiga/bruna till både dam och herr?
Dambyxorna är inte samma modell som herrbyxorna, vi ser inte likadana ut i kroppen. Tjejer har utbuktningar framtill upptill som vi behöver plats för. och killar utbuktning framtill nertill som ni behöver plats för.

Enda gången i hästvärlden man har rosa/rött/lila var typ när man började rida och var väldigt liten. I vuxenvärlden är färgerna mer neutrala.

Jag förstår inte varför man ska blanda ihop tjej och killkläder, vi är olika redan i grunden och har olika förutsättningar från början när det gäller vad man kan ha för kläder och inte, det finns anledningar till allt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback